alt

 

 

Το μάθημα­ της Τε­χνολογίας είναι προσανατολισμένο στο πλαίσιο της  τεχνολογικής εκπαίδευσης. Για τη διδασ­καλία του μαθήματος αυτού επιλέχθηκαν μέθοδοι διδασκαλίας, που εκτός από τη μετάδοση γνώσεων, θέτουν ένα σύνολο από ευρύτερους στόχους. Χαρακτηριστικό των μεθόδων είναι ότι δεν στοχεύουν στην απλή μετάδοση μιας συγκεκριμένης ποσότητας γνώσεων (διδακτέα ύλη). Αντίθετα εμπλέκουν τους μαθητές σε ένα σύνολο από δραστηριότητες, με πολλά οφέλη.

Το εργαστήριο προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να εργαστούν με μια ποικιλία εργαλείων και υλικών. Έτσι μπορούν να βρίσκουν διέξοδο και τρόπο έκφρασης όλες οι δημιουργικές τάσεις των μαθητών αλλά και δημιουργούνται σ'αυτούς οι προϋποθέσεις για μια σφαιρική εξοικίωσή τους με τους τομείς της σύγχρονης τεχνολογίας.

Οι μαθητές εφαρμόζοντας και βιώνοντας στην πράξη τους κανονισμούς ασφαλείας που απαιτούνται στον πραγματικό χώρο της εργασίας, έχουν τη δυνατότητα τόσο στη μέθοδο της ατομικής, όσο και  της ομαδικής εργασίας  να κατασκευάσουν έργα που να αποτελούν σύνθεση και κατεργασία μιας ποικιλίας υλικών, από διαφορετικούς τομείς της τεχνολογίας. Επίσης να διαμορφώσουν επιφάνειες, να χρωματίσουν, να συσκευάσουν ή να ενσωματώσουν ηλεκτρολογικούς μηχανισμούς που δίνουν κίνηση σε επιμέρους στοιχεία της κατασκευής τους.


Εξοπλισμός εργαστηρίου

1. Μηχανήματα – Εργαλεία     

Σέγα ηλεκτρική.

Ηλεκτρικό παλινδρομικό τριβείο.

Επιτραπέζιο κολονάτο δράπανο.

Ηλεκτρικό φορητό δράπανο με σετ εξαρτημάτων και παρελκομένων.

Επαναφορτιζόμενο δραπανοκατσάβιδο.

Μέγγενη ξυλουργού.

Μέγγενη εφαρμοστού.

Μετροταινία.

Μεταλλική γωνία ξυλουργού.

Πιστόλι θερμόκολλας.

Ξυλόσφυρα.

Σφικτήρες ξυλουργού μικρές, μεσαίες, μεγάλες.

Σουβλί.

Χειροδράπανα.

Ξυλοπρίονο σιγάτσα.

Ξυλοπρίονο σέγα με ράχη.

Σέγα μαθητική.

Ράσπες.

Σκαρπέλα.

Μεταλλοψάλιδο.

Σιδηροπρίονο.

Λίμες μετάλλου.

Μεταλλικός κανόνας.

Κατσαβίδια.

Γερμανικά κλειδιά.

Γαλλικό κλειδί.

Σωληνοκάβουρας.

Ψαλίδι χαρτιού.

Εργαλείο κοπής τζαμιών.

Κοπίδια.

Πένσα.

Κολλητήρι ηλεκτρικό.

Απογυμνωτής καλωδίων.

Μυτοτσίμπιδο.

Μπαλαντέζα

 

2. Έπιπλα- Σκεύη- Εποπτικά μέσα

Πάγκος εργασίας.

Κυτίο Α΄ Βοηθειών.

Πυροσβεστήρας.

Κιβώτιο απορριμμάτων.

Ντουλάπια αποθήκευσης εργαλείων και υλικών.

Ηλεκτρονικός υπολογιστής.

Πολυμηχάνημα.

Βιβλιοθήκη.

 

3. Βιβλία- Περιοδικά- Εγκυκλοπαίδειες

Σειρά ιδρύματος Ευγενίδη (τεχνικά βιβλία)

Μαστορέματα

Οι μηχανές από το Α ως το Ω

Δομή

Τομή

Υδρία

 

4. Υλικά 

Ξύλα

Χαρτόνια

Καρφιά

Βίδες

Ξυλόκολλα

Γυαλόχαρτο

 


Κανόνες εργαστηρίου

1. Να μπαίνεις στο εργαστήριο ήρεμα,  ήσυχα και χωρίς καθυστέρηση. 

2. Να εργάζεσαι στην προκαθορισμένη θέση σου. Μην περιτριγυρίζεις άσκοπα εδώ και εκεί και μην ενοχλείς τους συμμαθητές σου. 

3. Να χρησιμοποιείς πάντοτε το κατάλληλο εργαλείο για κάθε εργασία. Οι πρόχειρες λύσεις δημιουργούν προβλήματα ασφαλείας και δεν εξασφαλίζουν σωστή εργασία. 

4. Να διατηρείς τα εργαλεία και τις μηχανές σε καλή κατάσταση. Να τα μεταχειρίζεσαι σαν να είναι δικά σου. 

5. Μη μιλάς ποτέ στο χειριστή οποιασδήποτε μηχανής ή εργαλείου. 

6. Όταν τελειώνεις κάποιο στάδιο εργασίας, να κλείνεις πάντα το διακόπτη της μηχανής που χειρίζεσαι, έστω και αν θα ξαναχρειαστείς  το μηχάνημα αμέσως μετά. 

7. Δακτυλίδια, μαντίλια λαιμού, ρολόγια, διακοσμητικές αλυσίδες, ξεκούμπωτα μακριά μανίκια και ακατάστατος ρουχισμός αποτελούν πάντα κίνδυνο κοντά σε μηχανήματα με κινούμενα εξαρτήματα. Εξουδετέρωσε τέτοιους κινδύνους πριν αρχίσεις να εργάζεσαι. 

8. Ποτέ μην ενεργείς ριψοκίνδυνα. Δώσε προτεραιότητα στην ασφάλειά σου καθώς και στην ασφάλεια των άλλων που είναι γύρω σου. 

9. Ο καλός αερισμός και ο επαρκής φωτισμός είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ασφαλή εργασία. Στο βαθμό που εξαρτάται από εσένα φρόντισε να τα εξασφαλίσεις όσο εργάζεσαι. 

10. Αυτός που κάνει αστεία και φάρσες δεν έχει καμιά θέση μέσα στο εργαστήριο. Μην παίζεις με την ασφάλεια των άλλων. 

11. Πρέπει να αφήνεις καθαρό το μέρος που εργάζεσαι και στην κατάσταση που το βρήκες όταν άρχησες. Διατήρησε το πάντοτε καθαρό και σε τάξη. Όλα τα άχρηστα πέταξε τα στο δοχείο απορριμμάτων. 

12. Πριν αρχίσεις μια εργασία που απαιτεί δεξιότητες που δεν διαθέτεις, πρέπει να πάρεις προηγουμένως άδεια από τον καθηγητή σου. Μόνον όταν αποδείξεις ότι είσαι ικανό ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις κάποιας εργασίας θα σου δοθεί η άδεια για να την αρχίσεις. 

13. Μην σπαταλάς υλικά και χρόνο. Κοστίζουν και τα δύο πολύ. 

14. Μία τελειωμένη εργασία σχεδόν σωστή είναι λανθασμένη. 

15. Η απροσεξία δεν δικαιολογείται. Αν δεν είσαι σίγουρος για κάτι ζήτησε τη βοήθεια  του καθηγητή. 

16. Οι κανονισμοί έχουν γραφεί για την δική σου ασφάλεια.