agogh_stadiodromiasΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ με θέμα :

                     « ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ, ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ »


Υπεύθυνη του προγράμματος : ΜΑΣΤΟΡΙΔΟΥ ΑΡΓΥΡΩ

Μεικτή ομάδα μαθητών της Γ? τάξης

 

 

«ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ» από το σχέδιο υποβολής του προγράμματος

 Α.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :

 

-           Αυτογνωσία

-           Αυτοαντίληψη

-           Αυτοεκτίμηση - Αυτοπεποίθηση

-           Αυτοπληροφόρηση

-           Έλεγχος και διαχείριση πληροφορίας

-           Πνεύμα ομαδικότητας

-           Άσκηση γραπτού λόγου

 

 

 

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

 

-          Να κατανοήσουν τις έννοιες : ενδιαφέρον, ικανότητα, αξία, αυτεπάρκεια, αυτοαποτελεσματικότητα

-          Να ασκηθούν στη συλλογή, επεξεργασία, αξιολόγηση και αξιοποίηση των πληροφοριών

-          Να αποκτήσουν κοινωνικές δεξιότητες

-          Να ασκηθούν στην ανάληψη πρωτοβουλιών

-          Να αντιληφθούν την αξία της συνεργασίας, του ομαδικού πνεύματος και της επικοινωνίας

-          Να εντοπίσουν φορείς που θα βοηθούσαν στο σχεδιασμό των δράσεων τους

-          Να ασκήσουν την ικανότητά τους στο γραπτό λόγο

 

 

 

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ :

 

- ασκήσεις αυτογνωσίας

- αναζήτηση πληροφοριών για σπουδές / προγράμματα σπουδών ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ, ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ

- επαγγελματικές μονογραφίες

- δημιουργία αρχείου πληροφοριών

- προσωπικό σχέδιο δράσης / βήματα δράσης

- «σταθμοί» της πορείας / προσωπικές εκτιμήσεις και επιλογές

 

 

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ

     ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ  

 

 

Προγράμματα σπουδών των ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ, ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ

 

 

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

 

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

-           Ανακοίνωση προγράμματος / συγκρότηση ομάδων

-           Γνωριμία των μελών της ομάδας / χτίσιμο ομάδας

-           Προγραμματισμός δράσης

-           Ασκήσεις αυτογνωσίας

          

 

2ος ΜΗΝΑΣ

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

-           Επιλογές σπουδών / αναζήτηση πληροφοριών

-           Προγράμματα σπουδών λυκείων και σχολών μετά το λύκειο

-           Επαγγελματικές μονογραφίες        

 

3ος ΜΗΝΑΣ

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

-           Δημιουργία αρχείου πληροφοριών / πηγές

-           Καταγραφή προσωπικού σχεδίου δράσης

-           Βήματα δράσης

4ος ΜΗΝΑΣ

 

ΜΑΡΤΙΟΣ

-           Δημιουργία προσωπικής πορείας

-           «σταθμοί ζωής»

-           «πώς φαντάζομαι τον εαυτό μου από τα 15 στα 25 μου ; »

-           Επίσκεψη στο πανεπιστήμιο Πειραιά

 

 

 

 

5ος ΜΗΝΑΣ

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

-           Δημιουργία ημερολογίου, με θέμα την προσωπική πορεία ζωής του κάθε μαθητή μετά το λύκειο

-           Παρουσίαση του προγράμματος στην σχολική κοινότητα

-           Ημερίδα σταδιοδρομίας με θέμα «ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ»

                        

 

 

 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

Το πρόγραμμα φέτος δεν ολοκληρώθηκε όπως θα θέλαμε , διότι ο χρόνος τελικά ήταν πολύ λιγότερος και οι συμμετοχή των παιδιών στα πολιτιστικά δρώμενα του σχολείου μεγάλη.

Δεν επισκεφθήκαμε το πανεπιστήμιο του Πειραιά και δεν πραγματοποιήθηκε η ημερίδα ενημέρωσης για τα ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τον κεντρικό άξονα του προγράμματος

και την αξιολόγηση του, έως εκεί που ολοκληρώθηκε :

ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

-          Παρουσιάζοντας τον εαυτό μου

-          Τα ενδιαφέροντα μου

-          Οι ικανότητες μου

-          Οι επαγγελματικές μου αξίες

-          Επιλογή γενικού ή επαγγελματικού λυκείου

-          Συνέχιση σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

-          Τύποι προσωπικότητας κατά Holland - τρίγραμμα

-          Λαμβάνοντας υπ? όψιν τον Holland, καταγραφή σπουδών και επαγγελμάτων

-          Αναζήτηση έγκυρης πληροφόρησης για τις σπουδές και τα επαγγέλματα

-          Επιλογή σπουδών

-          Επιλογή επαγγελμάτων

-          Εύρεση επαγγελματικών μονογραφιών για ενημέρωση

-          Πλάνο δράσης για την κατάκτηση του στόχου : σπουδές - επάγγελμα

-          Σχέδιο ζωής έως την ηλικία των 30 ετών περίπου

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Οι περισσότεροι μαθητές θεωρούν ότι το πρόγραμμα τους βοήθησε πολύ :

-          Το τρίγραμμα του Holland ήταν για πολλούς διαφωτιστικό

-          Οδηγήθηκαν σε διαδικασία αυτογνωσίας πιο ουσιαστικής και μεθοδευμένης

-          Διδάχθηκαν να ανατρέχουν σε πηγές έγκυρης πληροφόρησης

-          Έμαθαν να είναι προσεκτικοί και υπομονετικοί

-          Γνώρισαν την ομαδικότητα

-          Βίωσαν τα οφέλη της συνεργασίας

-          Βελτίωσαν την αυτοεκτίμηση τους

-          Δυνάμωσαν την αυτοπεποίθηση τους

-          Διεκδίκησαν την διαφορετικότητα τους

-          Αντιλήφθηκαν την διαφορά ανταγωνισμού και άμιλλας

 

Εκτιμώ ότι οι περισσότεροι των στόχων που θέσαμε επετεύχθησαν ! Νομίζω ότι αυτός είναι ο λόγος που ευχαριστηθήκαμε όλοι την διαδικασία και ας μην φθάσαμε ως την ολοκλήρωση. «Ο σπόρος έπιασε» και αυτό ήταν το ζητούμενο. Όσοι μαθητές συμμετείχαν στο πρόγραμμα έχουν κατακτήσει μεθόδους και εργαλεία που θα τους χρησιμεύσουν στην πορεία τους, εντός και εκτός εκπαίδευσης. Είναι πολύ σημαντικό να γίνεσαι λίγο σοφώτερος και λίγο καλύτερος άνθρωπος, μετά από κάθε δράση !!!

Εύχομαι σε όλους μας καλή συνέχεια στον δρόμο μας και να είμαστε πάντα φωτισμένοι και δημιουργικοί !

Μαστορίδου Αργυρώ

Μάιος 2012